Diagnosi
Programació d’activitats i comunicació de l’equipament
Quins espais teniu? Quina activitat hi ha localitzada a cada espai en els diferents horaris? Quins jocs i materials hi ha disponibles i on s’ubiquen? Quin ús fan els nois i les noies dels diferents espais? Hi ha diferències d’ocupació de l’espai entre grans i més joves? Com són l’estètica i les condicions ambientals de l’espai? Com són els voltants de l’equipament? Quines condicions d’il·luminació i percepció de seguretat hi ha dins i fora? Com és el mobiliari que teniu? L’equipament és accessible? Els lavabos tenen marques de gènere?
La programació de l’equipament juvenil també marcarà una part molt important de la personalitat de l’espai i serà la porta d’entrada de moltes de les persones joves que s’acostin per primera vegada al recurs. Per tant, cal tenir en compte que la mirada de gènere respecte a la programació és imprescindible, però que posant-se les ulleres liles una vegada no n’hi ha prou si no es va revisant la graduació de tant en tant. Pot ser que hi hagi alguns aspectes que passin desapercebuts si no es para a analitzar amb atenció què passa a l’equipament. Us proposem, per començar, que feu una anàlisi quantitativa de la programació.
– Croquis de l’equipament
– Analitzar la imatge que dóna l’equipament i què es veu des del carrer.
– Repensar la ubicació del despatx o taula de les persones dinamitzadores
– Fer un inventari dels jocs i materials que tenim i els horaris on es poden fer servir
– Repensar la nostra biblioteca, mobiliari, decoració i estètica de l’equipament i les condicions de neteja, climatització i ordre de l’equipament.
Programacio
Anàlisi qualitatiu
Difusió i comunicació
Eines associades a l’eix
ANNEX 6
ANNEX 7
ANNEX 8
ANNEX 9
Propostes
Donar molta importància als espais o a la programació d’activitats que s’adaptin a les necessitats i els gustos de les noies de l’espai.
Buscar dissenyadores i dissenyadors gràfics que incorporin la perspectiva de gènere en els seus treballs a l’hora de fer els cartells i les programacions.
Propiciar espais no mixtos de manera puntual com a mitjà per generar espais segurs i que a la llarga també ho siguin tots els espais mixtos. Podeu proposar fer un grup de noies o facilitar que el creïn, podeu convidar els nois a tenir espais per parlar sobre la masculinitat i repensar-la, podeu generar grups LGBTIQ+ per compartir experiències i estratègies que surtin de l’heterocentrisme, etc.
Generar espais amb els i les joves que fomentin la participació a l’hora de valorar la programació d’activitats que s’ha fet o pensar la següent (assemblees, bústia de suggeriments o espais grupals per parlar-ne).
Si teniu buc d’assaig o organitzeu concerts, busqueu grups musicals liderats o formats per dones o amb missatges que potenciïn el feminisme i no els estereotips de gènere, l’homofòbia o els mites associats a l’amor romàntic.
Programar activitats tradicionalment associades a un gènere que siguin dinamitzades per un dinamitzador/a que trenqui amb la norma de gènere. Un noi que faci el curs de dansa i una noia que vingui a fer una exhibició de ping-pong, per exemple.
Donar molta importància als espais o a la programació d’activitats que s’adaptin a les necessitats i els gustos de les noies de l’espai.
Buscar dissenyadores i dissenyadors gràfics que incorporin la perspectiva de gènere en els seus treballs a l’hora de fer els cartells i les programacions.
Propiciar espais no mixtos de manera puntual com a mitjà per generar espais segurs i que a la llarga també ho siguin tots els espais mixtos. Podeu proposar fer un grup de noies o facilitar que el creïn, podeu convidar els nois a tenir espais per parlar sobre la masculinitat i repensar-la, podeu generar grups LGBTIQ+ per compartir experiències i estratègies que surtin de l’heterocentrisme, etc.
Generar espais amb els i les joves que fomentin la participació a l’hora de valorar la programació d’activitats que s’ha fet o pensar la següent (assemblees, bústia de suggeriments o espais grupals per parlar-ne).
Si teniu buc d’assaig o organitzeu concerts, busqueu grups musicals liderats o formats per dones o amb missatges que potenciïn el feminisme i no els estereotips de gènere, l’homofòbia o els mites associats a l’amor romàntic.
Programar activitats tradicionalment associades a un gènere que siguin dinamitzades per un dinamitzador/a que trenqui amb la norma de gènere. Un noi que faci el curs de dansa i una noia que vingui a fer una exhibició de ping-pong, per exemple.